مقايسه تجيزات انواع مدلهاى آتنتيک و آکسپرشن مگان

مقايسه تجيزات انواع مدلهاى آتنتيک و آکسپرشن

اکسپرشن
آتنتيک
مشخصات فنى موتور
26500000
18900000
قيمت (تومان)
>> جعبه دنده
4
5
تعداد دنده ها در جلو
جعبه دنده اتوماتيک
جعبه دنده معمولى
نوع جعبه دنده
>> ظرفيتها
60
60
ظرفيت باک بنزين
>> مصرف سوخت(ليتر در 100 کيلومتر)
10.1
9.52
مصرف شهرى
6
5.38
مصرف خارج شهرى
7.5
6.76
ترکيبى
>> فرمان
10.5
10.5
شعاع گردش فرمان
>> موتور
بنزين بدون سرب
نوع سوخت
انژکتور چند نقطه اى
نوع انژکتور
136/5500 hp/rmp
115/6000 hp/rmp‌
حداکثر قدرت
191/3750 N.m/rpm
152/4200 N.m/rpm
حداکثر گشتاور
>> کارائى
11.1
11.1
سرعت 0 تا 100 کيلومتر بر ساعت
195
192
حداکثر سرعت
>> سيستم انتقال قدرت
ديفرانسيل جلو
ديفرانسيل جلو
>> صندلى ها
5
5
تعداد صندلى ها

ابعاد
جدول ابعاد خودرو

”15
”16
>> ابعاد
4498
(B) طول
1518
1510
(E) فاصله چرخهاى جلو
2026
(G1) عرض ( با احتساب آينه بغل)
1482
(M) عرض داخلى خودرو(جلو)
1456
(M1)عرض داخلى خودرو(عقب)
>> اوزان
1190
وزن خالص (بدون راننده)
425
حداکثر ظرفيت
>> ظرفيتها
250
ظرفيت صندوق عقب
60
ظرفيت باک بنزين

ويژگى هاى خودرو مگان

ويژگى هاى خودرو
نماى چاپى
مگان با تجهيزات جديد و تزئينات داخلى زيبا ارائه خواهد شد. اين خودرو داراى ابعاد وسيع و کارايى بالا توام با تجيزات ايمنى براى کليه سرنشينان مى باشد.
براى اطلاعات بيشتر جدول زير را مطالعه نمائيد.
- موجود نميباشد
استاندارد
انتخابى

اکسپرشن
آتنتيک
جدول ويژگى هاى خودرو
26500000
18900000
قيمت (تومان)
>>ايمنى: پيشگيرى ؛ اصلاح ؛ محافظت
سيستم الكترونيکى ترمز متغير و ترمز اضطراري
چراغ اخطار چشمک زن در هنگام ترمز اضطرارى
کيسه هوا سرنشينان جلو
کيسه هوا جانبى
کيسه هوا پرده اى جانبى
کمربند ايمنى 3 نقطه اى با پريتنشنر دوبل و محدود كننده فشار و قابليت تنظيم ارتفاع
کمربند ايمنى 3 نقطه ايمنى صندلى عقب
كمربند ايمنى 3 نقطه اى صندلى مرکزى عقب
بوق با صداي دوبل
چراغ اخطار هنگام باز بودن کمربند ايمنى يا درب خودرو
پشت سرى صندلى جلوبا قابليت تنظيم ارتفاع
پشت سرى براى هر 3 صندلى عقب با قابليت تنظيم ارتفاع
سيستم الكترونيكي ضد سرقت
قفل و باز شدن دربها به صورت اتوماتيک در حين رانندگى
ضمانت 6 ساله ضد زنگ زدگى
>>تجهيزات رانندگى و کنترل
فرمان هيدروليک با سيستم متغير الکترونيکى
فرمان با قابليت تنظيم در عمق و ارتفاع
صفحه آنالوگ نشانگرها ، سرعت سنج ، نشانگر سوخت
صفحه نشانگر به صورت حروفى
کامپيوتر صفحه نشانگرها
آلارم هشدار دهنده در هنگام روشن ماندن چراغ ؛ باز بودن کمربند ايمنى
نشانگر کنترل نور
نشانگر ساعت و موج راديو
-
نشانگر دماى خارج
لاستيک يدک
>>ديد و چراغهاى خارجى
چراغ هاى جلو با قابليت تنظيم براى راننده
-
چراغ مه شکن جلو
برف پاکن جلو
-
آينه بغل با قابليت تنظيم به صورت دستى
-
آينه بغل با قابليت تنظيم به صورت اتوماتيک و گرمکن
آينه داخل براى ديد عقب
چراغ ها ى همراه تا منزل
>>گرمايش و سرمايش
بخارى 4 سرعته
تهويه داخلى
خروجى هوا جلو داشبورد با قابليت تنظيم ميزان فشار و چرخش
-
تهويه مطبوع به صورت دستى
-
تهويه مطبوع اتوماتيک با فيلتر داخلى
داکت خروجى هوا در عقب
>>راحتى و آسايش
کارت کليد رنو
قفل مرکزى دربها، صندوق عقب و درب باک
سيستم خاموش و روشن شدن چراغها به صورت تدريجى
رئوستا براى چراغهاى جلو داشبورد
-
شيشه برقى سرنشينان جلو
-
چهار شيشه برقى با سيستم تک لمسى و محافظ
شيشهاى رنگى
چراغ داخلى جلو
-
چراغ مطالعه راننده
-
چراغ مرکزى عقب
-
چراغ مطالعه عقب
آفتابگير سمت راننده با آينه و جاى نگهدارى اوراق
آفتابگير سمت سرنشين جلو با آينه
-
پرده آفتابگير عقب
دستگيره سقفى با آويز کت
چراغ صندوق عقب
-
چراغ کف در هنگام باز بودن درب
-
پرده آفتابگير جانبي
زيرسيگارى
درب باک يکپارچه
>>صندليها
صندلى قابل تنظيم راننده
-
قابليت تنظيم صندلى براى گودى کمر
-
زير دستى مرکزى جلو
-
زير دستى مرکزى صندلى عقب
-
قابليت تا شدن صندلى عقب به صورت 1/3 و 2/3
>>محافظ نگهدارى
محفظه نگهدارى زير داشبورد
محفظه نگهدارى در درب عقب و جلو با نگهدارنده لي.ان
داشبورد جلو با قابليت خنک کردن و ظرفيت 17 ليتر
جاى نگهداري ليوان در کنسول وسط
-
محفظه نگهداري باز در وسط
-
محفظه نگهداري درب دار درزير دستى وسط جلو
-
محفظه نگهداري درب دار درزير دستى وسط عقب
-
محفظه نگهداري درب دار روى درب جلو
-
محفظه نگهداري در طاقچه عقب
-
جاى نگهدارى قوطى روغن و کمکهاى اوليه در صندوق عقب
>>تخهيزات صوتى
آنتن کوتاه و سيم کشى مربوط به راديو (بجز بلندگوهاى عقب)
-
راديو کاست با 4 بلندگوى 15 وات و کنترل تنظيمات از روى قربيلک فرمان
-
راديو پخش سى دى با 4 بلندگوى 15 وات و کنترل تنظيمات از روى قربيلک فرمان
>>موارد سطوح تزئينات
K4M - Bahamas
Dryos
قالپاق 15 اينچ
F4R - Tuxedo
-
رينگ 16 اينچ آلومينيومى
همرنگ بدنه
سياه / مشکى
دستگيره خارجى درب
کرم براق
سياه / مشکى
دستگيره داخلى درب
همرنگ بدنه
سياه / مشکى
قاب آيينه بغل
-
نوارهاى تزئينى
-
رويه فرمان چرمى ، حلقه کرم رنگ وسط فرمان و داشبورد چرمى

شیشه گرم کن عقب (برگرفته از وبلاگ http://www.outojet.blogfa.com )

هنگامی که شیشه عقب خودرو یخ بزند یا برف روی آن جمع شود ویا بخار داخل خودرو روی شیشه عقب را بپوشاند دیدن جاده وخودروهای پشت سر از طریق آینه داخل خودرو غیر ممکن میشود و مشکلات زیادی را در هنگام رانندگی بوجود می آورد وگاه هم موجب حادثه می شود.لذا برای رفع این عیب از گرمکن شیشه عقب استفاده میشود.


بخار شیشه در روزهای سر به دلیل میعان میباشد داخل خودرو نسبت به خارج از خودرو سرد تر میباشد وهمین امر باعث میشود که بخار آبی که درون خودرو وجود دارد به شیشه چسبسده و پس از سرد شدن تبدیل به بخار آب شود برای جلو گیری از این پدیده باید شیشه گرم شود این گرم شدن شیشه در شیشه جلو توسط بخاری صورت میگیرد اما در شیشه عقب به دلیل طولانی بودن مسافت نمی توانیم از بخاری استفاده کنیم یا در مواقعی آن قدر هوا سرد نیست که بخواهیم از بخاری استفاده کنیم به همین جهت با استفاده از طرح شیشه گرم کن این مشکل را حل میکنیم.


شیشه گرم کن در واقع یک المنت است که با یرقراری جریان در آن شروع به گرم کردن شیشه میکند.


هنگامی که سوییچ روشن است با فشار دادن کلید گرمکن شیشه عقب جیان برق وارد گرمکن شده وشیشه عقب را گرم نگه میدارد. در اینصورت از یخ زدن وبخار گرفتگی شیشه عقب جلوگیری شده وکنار میروند. از اینرو شیشه عقب همیشه تمیز مانده وراننده از طریق آیینه داخل خودرو به راحتی میتواند جاده و خودروهای پشت سر را ببیند واز بروز خطرات جلوگیری شود.


ناگفته نماند که قدرت این المنت بسته به شیشه و خودروهای متفاوت فرق دارد .


مدار آن تشکیل شده ا ز:


1- باطری 2- اتومات استارت 3- آمپر متر 4- سوییچ 5- جعبه فیوز 6- کلید یک پل جلو داشبورد ۷- چراغ هشدار دهنده روش بودن گرم کن


این المنت به صورت فابریک در شیشه ها جای داده شده است و دو سر سیم آن بیرون گذاشته شده است .


یک سر این سیم به بدنه متصل میگردد وسر دیگرباید به جریان مثبت متصل گردد.


جریان مثبت ابتدا از باطری نشعت گرفته وپس از ورود به سر اتوماتیک استارت ازآنجا به آمپر متر


می رود وبعد از آن به BT سوییچ می رود.


با باز کردن سوییچ برق BT به Ignition برقرار میشود و پس از عبور از فیوز اختصاصی به کلید مخصوص شیشه گرمکن میرود وپس از عبور از لامپ هشدار دهنده روشن بودن گرمکن که در جلوآمپر نصب گردیده ( با فعال شدن شیشه گرمکن این چراغ نیز روشن میشود ونشانه این است که شیشه گرمکن فعال است ) به سر دیگر شیشه گرمکن میرود ومدار خود را پس از عبور از المنت عقب در بدنه تکمیل می کند


حال در صورت باز بودن سوییچ و بستن مدار شیشه گرمکن به وسیله کلید مخصوص خود چراغ هشدار دهنده روشن میشود و گرمکن نیز فعال میشود وشروع به گرم کردن شیشه می کند شیشه گرمکن تا مادامی که کلید مخصوص آن یا سوییچ باز است  فعال می باشد.